Ресурси дистанційного навчання для вчителів та учнів
Стікери ресурсів дистанційного навчання
Інструменти дистанційного навчання Classtimehttps://www.classtime.com/uk/
Сервіс, який став безкоштовним на час карантину. У ньому є бібліотека ресурсів, а можна створити і свої запитання. Наприклад, у мене є питання на встановлення відповідності – коли з інформатики є команда і потрібно підібрати, що вона виконує. Можуть бути і простіші запитання – з вибором однієї правильної відповіді з кількох. Повідомити про необхідність тестування ми можемо через Padletчи у крайньому випадку – Viber.
Після того як учні дали відповіді на запитання, учитель одержує статистику відповідей із балами. Учень бачить, як івідповіді правильні, а які – ні, може працювати з неправильними. Учитель же може скоригувати подальші дії, якщо побачить, що більшість класу не впоралась із певним аспектом теми. Google-формаhttps://www.google.com/intl/uk_ua/forms/about/
Може збирати відповіді учнів і потім проводити автоматичне оцінювання тестування. Learningappshttps://learningapps.org/
Дозволяє створювати вправи різних типів на різні теми. Також уже підготовлено багато вправ, якими можна скористатися. На жаль, не всі україномовні. Вправи бувають різних типів: наприклад, можна встановити відповідності, сортувати в різні стовпичики правдиві і неправдиві поради. Одразу можна побачити, чи правильними були наші відповіді. Moodlehttps://moodle.org/
Підходить для створення багатоваріантних тестів. Він безкоштовний, але щоб його встановити – потрібен сервер. Є інструмент для безкоштовного розміщення Moodle – Gnomio. Там потрібно зареєструватися, обрати собі адресу, за якою розгортається Moodle.
Цей інструмент – потужніший, ніж попередні, і потребує більш систематичної роботи від учителя. Вправи для розвитку мислення вищого рівня
Попередні інструменти зорієнтовані на так зване мислення нижчого рівня – запам’ятовування матеріалу, розуміння та його застосування для розв’язання задач.
Але нашою метою має бути мислення вищого рівня. Це ті навчики, на які рідко є час на уроці. Але можна використати час карантину, щоб запропоновувати учням інші типи завдань – які передбачають більш творчий підхід до опрацювання матеріалу (того ж самого підручника). Можна:
Замістьпропонувати типове завдання на кшталт підготувати реферат чи презентацію, ми можемо попросити учня знятивідео про певну тему. Він може це зробити, просто маючи телефон.
Замістьпросити учнів давати відповіді на запитання, можемо попросити створити запитання до певної теми. Так учень вчиться не просто відтворюватиі нформацію, а опрацюватиїї.
Комікс.Можна розповісти історію за мотивами того, що прочитав у параграфі. Або “оживити” персонажів, про яких ідеться в літературномутворі. Такі творчі завдання можуть допомогти нам із мотивацією учнів навчатися.
Сервіс: Scratchhttps://scratch.mit.edu/. Інструмент доступний навіть для учнів початкової школі. З його допомогою учень може скласти свою гру.
Ще корисні сервіси та ідеї:
Повідомте учням про інші навчальні ресурси. Наведу лише одну – Mozabook https://www.mozaweb.com/uk/mozabook, адже на час карантину ця бібліотека безкоштовна для всіх. Там, зокрема, є багато візуалізацій (зокрема і тривимірних) – здебільшого з природничих предметів, але не тільки.
Pablet https://ru.padlet.com/ можна використовувати і для оцінювання робіт з образотворчого мистецтва (виходить галерея робіт).
Є багатовідеофізичних вправ, які можна використати для фізкультури. Можна спробувати влаштовувати змагання – хто більше разів відтискається чи стрибає на місці. Звісно, це вносить корективи у звичайний урок фізкультури, але, тим не менш, це не неможливо. У тому ж Pablet можна звітувати про досягнення кожного учня і відстежувати зростання за певними характеристиками.